Friday 31 July 2015

trip Singapore

Assalamualaikum.....



Hai ape khabar uolss?... Harini aku nak story pasal trip aku backpack ke Kota Singa baru-baru nie..

Plan asalnya ramai jugak member yang aku ajak. Last2 tinggal berempat je.. 3 gegirl dan satu boy sebagai bodyguard kitaorg ok la tu senang nak gerak.

31 Julai 2015, Jumaat 3pm 

waktu sampai kat Changi Airport. Acara yg wajib bila mula-mula smpai..kita bergambar




Bila dah sampai kat Changi Airport ni, jangan lupa amik map kat kaunter dia. So senang nak plan route korang nanti. Pastu kitaorang g kat ticket machine untuk beli tiket ke Little India SGD3.30. Dari Changi ke Little India boleh tahan jauh gak lebih kurang 1 jam pon ada dan dalam masa perjalanan tu kena interchange kat Dhoby Ghout station.



Aku dah study skit2 pasal map MRT ni before gerak. Aku decide nak stay kat Little India coz aku nak ke USS. So kalau dari little India, train akan straight je ke stesen Harbourfront. Senang sikit dari aku stay kat Bugis @ Lavender kene tukar2 train.

Dah sampai kat Little India kitaorang pon jalan kaki lebih kurang 10-15 minit cari hostel backpackers. Kate pon backpack so memang nak cari hostel jer.. Kalau hotel cam mahal sangat. Aku memang nak walk in je coz kalau dah book awal2 takut hostel dia jauh dari mrt.



laluan untuk smpai ke tempat penginapan



Harganye SGD22 per head. Memang dalam bajet la. Ini first time aku nginap kat hostel backpackers. Setiap bilik disediakan katil double deckers.
Alamatnya :
The Inncrowd (Backpackers Hostel Singapore) 
73 Dunlop Street
Singapore 209401
(Historic Little India Conservation District)
Tel : (65) 6296 9169/(65) 6296 4280
Site : www.the-inncrowd.com
Email: reservations@the-inncrowd.com
Keistimewaan:
- Free Breakfast
-Free Lockers
-Free Wireless Internet
- Free Guided Tours
Breakfast di sini disediakan juga iaitu telur rebus, roti, air teh , kopi dan beberapa simple breakfast yang kena dengan bayarannye la. Kalo nak makan mewah korg kena gi makan luar la. Satu perkara lagi ialah bila dah dikatakan hostel backpackers ni takde istilah korg nak privacy ke nak bilik sorg ke. Bila korg book hostel backpackers ni korg akan satu bilik atau boleh dikatakan campur dengan minah atau mamat bacpackers yang lain yang datang dari seluruh dunia.

Universal Studio Singapore

01 Ogos 2015, Sabtu 12.00 pm

Ahhh.... finally!! Touchdown Universal Studio Singapore!!! Phewww....


minta tolong org yg lalu lalang ambilkan pic kami berempat


Aku dah beli siap2 tiket masuk USS ni kat agen. Cari punya cari, the best price yang aku dapat RM155. Kalau walk in harga mau SDG 72 @ lebih kurang RM185-200. Kalau korang nak tiket USS murah, leh usha fb abam ni... sure harga thorbaekkk!



Habis jee kitaorg pusing-pusing dlm USS nie..kitaorg pun balik lhh..seharian kitaorg dlm USS nie itu pun rasa xpuas jee..




Changi Airport

02 Ogos 2015, Ahad 3.00 pm







Habis sudah trip kitaorg nie...






Sekian,kali ini....



























No comments:

Post a Comment